7 porad, jak napisać ogłoszenie o pracę w call center

Call center bezustannie poszukuje talentów. Docieranie do prawdziwych gwiazd obsługi klienta to spore wyzwanie dla działów HR. Od czego zacząć pozyskiwanie zmotywowanych i kreatywnych kandydatów? Najlepiej od ogłoszenia o pracę.

Ofertę pracy napisać może każdy. Nie każdy jednak potrafi wyróżnić ogłoszenie wśród tysiąca innych. Jak tego dokonać i czego unikać? Z poniższych porad dowiesz się, co powinno się znaleźć w atrakcyjnym ogłoszeniu o pracę.

Przedstaw się

Napisz krótko kim jesteś i czym zajmuje się Twoja firma. 2-3 krótkie zdania wystarczą. Osoby szukające pracy często przelatują wzrokiem nad długimi partiami tekstu, a ultra długi elaborat na temat Twojego przedsiębiorstwa może skutecznie zniechęcić kandydata. Przedstaw się krótko i zwięźle. Dzięki temu nie będziesz jedną z wielu anonimowych firm w sieci.

Jasno określ nazwę stanowiska

Tytuł stanowiska to odpowiednik nagłówka. Jego zadaniem jest zwrócić uwagę właściwego kandydata. Zazwyczaj jest to jedno, dwa bądź trzy słowa kluczowe. Pracownik obsługi klienta, konsultant lub agent call center to jasne i rzeczowe przykłady tytułów stanowisk. Zadbaj o to, by były krótkie, wyraziste, łatwo dostrzegalne, a przy tym unikaj niezrozumiałych skrótów czy słownego kodu zrozumiałego wyłącznie dla pracowników Twojej firmy.

Powiedz, kogo szukasz

Po przywołaniu ogólnego terminu, jakim jest nazwa stanowiska, masz kilka linijek na opisanie, jakiej dokładnie osoby poszukuje Twoja firma. Możesz wybierać z szerokiej palety przymiotników opisujących cechy idealnego kandydata: energiczny, kreatywny, zmotywowany lub zaangażowany. To zaledwie kilka przykładów słów, których możesz tutaj użyć.

Ujawnij cel poszukiwań

Już wiesz, że poszukujesz energicznej i zaangażowanej osoby. Teraz powinieneś ujawnić cel Twoich poszukiwań. A zatem opisz krótko w jakim zespole będzie pracować nowo zatrudniona osoba i czym będzie się zajmować na tym stanowisku.

Wymień obowiązki

Poszukujący pracy chcą wiedzieć, czym będą zajmować się na co dzień. Dlatego wypisz ogólną listę obowiązków, które należeć będą do osoby zatrudnionej na tym stanowisku. Przykładowo mogą to być: odbieranie połączeń przychodzących, nawiązywanie kontaktu telefonicznego z klientami firmy w celu poznania ich opinii na temat świadczonych usług, pozyskiwanie informacji na temat klientów, , rozwiązywanie problemów klientów, rozmowy z klientami czy budowanie trwałych relacji z klientami firmy.

Opisz, czego oczekujesz

W poprzedniej części zasygnalizowałeś, jakie obowiązki pełnić będzie osoba na danym stanowisku. Aby kandydat mógł rzetelnie wypełniać swoją rolę, powinien móc sprostać określonym wymaganiom. Dlatego w kolejnej części wymień, najlepiej w formie listy, jakiego doświadczenia, jakich umiejętności i jakich cech oczekuje się od osoby na danym stanowisku.

Czego na przykład możemy wymagać w ogłoszeniu o pracę? Chociażby doskonałych umiejętności interpersonalnych, zaangażowania, wysokiej kultury osobistej, x-letniego doświadczenia (bądź nie!), dbałości o szczegóły, wielozadaniowości, umiejętności komunikacyjnych, a także słuchania, jak również zdolności do zachowania spokoju w stresujących sytuacjach.

Zdradź, co dajesz w zamian

Było już o oczekiwaniach, obowiązkach i wymaganiach, więc teraz czas na coś miłego. Na nic innego kandydat nie czeka tak bardzo, jak na wzmiankę o tym, co otrzyma w zamian za wykonywaną pracę. W naszej szerokości geograficznej wciąż jednak rzadko spotykamy tzw. widełki finansowe, toteż jeśli z jakichś powodów nie chcesz ich umieszczać, skorzystaj z formułki: otrzymasz wynagrodzenie adekwatne do umiejętności i doświadczenia.

Tymczasem na pieniądzach świat się nie kończy. Osoba poszukująca pracy również chce dowiedzieć się, na jakiej umowie zostanie zatrudniona oraz czy firma zapewni jej odpowiedni pakiet szkoleń. Inne benefity, o których możesz śmiało wspomnieć, to opieka zdrowotna, zakres dni urlopowych w roku, ubezpieczenie czy spotkania integracyjne z innymi pracownikami i wiele, wiele innych.

Idealne ogłoszenie o pracę ma charakter wiadomości wysłanej bezpośrednio od reprezentanta firmy do potencjalnego kandydata. Dlatego utrzymaj komunikację w stronie czynnej i podkreśl jej personalny charakter. Unikaj zbędnych słów. Pisz zwięźle i wymieniaj konkretne postulaty. Odejście od sztywnej formy bezdusznego ogłoszenia zwróci uwagę kandydata i podkreśli pozytywną atmosferę w firmie. To przyciąga talenty. Nie wierzysz? Sprawdź!