Mały biznes w chmurze – poznaj sposoby na osiągnięcie wysokich zysków!

Znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy przejść z lokalnego centrum kontaktowego do rozwiązania w chmurze może być trudne dla małych firm. Dużo mówi się o ogromnych korzyściach komunikacji chmurowej w kontekście dużych przedsiębiorstw, jednak uzasadnienie biznesowe dla wprowadzenia takiego rozwiązania w niewielkiej firmie (np. lokalnej szkole lub prywatnym biurze) korzystającej już ze starszego systemu  nie zawsze jest  takie oczywiste. Jeśli jesteś właścicielem/właścicielką mniejszej firmy szukającym/ą sposobu na usprawnienie swoich procesów komunikacyjnych, to ten tekst jest dla Ciebie. Poznaj sposoby na zwiększenie swoich zysków dzięki nowoczesnym rozwiązaniom chmurowym i przekonaj się, że mały biznes może funkcjonować w tej przestrzeni tak dobrze jak większe korporacje. 

 

Płynna migracja optymalizująca mały biznes w chmurze

Przeniesienie i optymalizacja małego biznesu do chmury nie wymaga całkowitej rezygnacji z obecnego systemu (czyt. “Migracja contact center lub pozostanie w tyle“). Nie musisz od razu przechodzić na pełne rozwiązanie chmurowe, które oznacza, że w firmie nie ma żadnego sprzętu wymagającego instalacji, aktualizacji i bieżącego utrzymania . Na początku możesz wybrać usługę hybrydową,  która pozwala na optymalizację wykorzystania  obecnego sprzętu przy jednoczesnej modernizacji całego systemu komunikacji. Rozwiązania hybrydowe integrują technologię chmurową z  infrastrukturą lokalną istniejącą dotychczas w Twojej firmie. Jest to najlepsze rozwiązanie, jeżeli nie chcesz wykorzystywać budżetu na uruchomienie pełnej  pełnej prywatnej chmury. Dodatkowo nie musisz martwić się o utratę lub “przeciek” wrażliwych zasobów, które zostaną zachowane w obecnym systemie. Jest to bardzo opłacalne i elastyczne rozwiązanie – mały biznes w chmurze będzie korzystać z dodatkowych zasobów  tylko wtedy, gdy będzie to potrzebne. 

 

Uproszczenie płatności i wyeliminowanie ukrytych kosztów

Prawdopodobnie największą zaletą pełnego rozwiązania chmurowego jest przewaga kosztowa. Płacisz bowiem tylko za usługi, z których korzystasz. Dzięki temu zawsze masz możliwość precyzyjnego przewidzenia wydatków, bez żadnych niespodzianek i ukrytych kosztów, co daje znacznie większą większą kontrolę nad budżetem. Ponadto przenosząc swój mały biznes do chmury już nigdy też nie będziesz musiał/a martwić się o wolne miejsce na sprzęt lub zakupienie licencji na oprogramowanie! Wyeliminujesz również ukryte wydatki związane z aktualizacjami sieci, opłatami licencyjnymi, instalacją sprzętu, oddzielnym okablowaniem budynku, szkoleniami personelu w zakresie konserwacji oraz szeregiem innych dodatkowych usług związanych z utrzymaniem lokalnej infrastruktury komunikacyjnej. Wszystko, czego potrzebujesz zostanie zapewnione w jednym, kompletnym rozwiązaniu, a płatność będzie pobierana co miesiąc i będzie to tylko jeden stały rachunek.

 

Sprawdź nasz system call center już dziś!

Brak rozrostu komunikacji

Lokalne systemy nie oferują zintegrowanej  komunikacji, obejmującej wszystkie narzędzia których pracownicy potrzebują, aby dobrze wykonywać swoją pracę. Mogą być to rozmowy wideo, spotkania online, wiadomości zespołowe. Wyeliminuj sytuacje, w których Twoi pracownicy są sfrustrowani “przeskakiwaniem” między różnymi aplikacjami dla osiągnięcia konkretnych celów. Ponadto takie zewnętrzne usługi generują dodatkowe opłaty (często niemałe) i jeszcze więcej pracy! Jeśli zdecydujesz się mieć mały biznes w chmurze, możesz rozmawiać z pracownikami, nawiązywać i odbierać połączenia, planować i dołączać do spotkań, pracować z udostępnionym ekranem i utrzymywać swoje zespoły na właściwej drodze dzięki udostępnianiu plików czy zarządzaniu zadaniami. A to wszystko dzięki jednej, łatwej w obsłudze aplikacji w chmurze, dostępnej na każdym urządzeniu w Twojej firmy i wspieranej przez dedykowany zespół techniczny. 

 

Mały biznes w chmurze – automatyczny i zaktualizowany 

Twoja chmura rośnie równie szybko jak Twój biznes  – dzieje się to wręcz automatycznie, umożliwiając bezproblemowe skalowanie bez ograniczeń. Przechodząc na rozwiązanie chmurowe, już nigdy nie będziesz się musiał/a martwić o tworzenie zasobów sprzętowych, aby sprostać rozwojowi Twojej firmy. Wystarczy  “sklonować” wirtualne stanowiska i wdrożyć nowych użytkowników w miarę rosnących potrzeb. Dzięki rozwiązaniom chmurowym prostsza staje się także administracja i zarządzanie zespołem; masz dostęp do danych logowania w panelu zarządzania w dowolnym miejscu i czasie. To umożliwia bezpieczne monitorowanie komunikacji biznesowej. Kolejną problemem, którego unikniesz dzięki chmurze, są aktualizacje, których musisz regularnie dokonywać, korzystając z  lokalnego systemu. To nie tylko czas i wysiłek, ale również ogromne koszty! Ponadto istnieje ryzyko, że jeśli coś “pójdzie nie tak” podczas aktualizacji, system po prostu przestanie działać. Rozwiązanie chmurowe pozwala Ci być na bieżąco dzięki automatycznym aktualizacjom nowym funkcjom – bez zmian sprzętowych i nowych licencji! Pracownicy będą mieli wszystko, czego potrzebują do efektywnej pracy, a Ty nigdy nie będziesz musiał/a się martwić, że Twoje rozwiązanie systemowe będzie przestarzałe.

 

Wraz z pojawieniem się rozwiązań chmurowych zostało umożliwione wydajniejsze zaspokajanie potrzeb biznesowych. Mały biznes również może wykorzystać chmurę do usprawnienia wielu firmowych operacji. To nie tylko uniknięcie wielu poważnych wydatków i zarazem zwiększenie zysków, ale także duża elastyczność i lepsze wykorzystywanie obecnej infrastruktury. Warto, by pamiętali o tym nie tylko właściciele dużych organizacji.