PBX w chmurze czy w modelu klasycznym?

PBX w chmurze pozwala  na zarządzanie interakcjami (nie tylko telefonicznymi) z klientami. Wieki temu, dzięki PBX można było wykonać taką operację: ‘aby nadać faks wybierz 9, handlowcy 1, serwis 2, księgowość 3, sekretariat 0 albo poczekaj na zgłoszenie operatora’. Ta funkcjonalność zajmowała pół ściany, ważyła kilogramy, łączyła kilometry miedzianych kabli –  a jej serwisant traktowany był niczym czarnoksiężnik władający umiejętnościami graniczącymi z cudotwórstwem.

Klasyczne (czyt: nie-chmurowe) centrale telefoniczne miały dziwną tendencję do życia własnym życiem. Ich rozbudowa na ogół wiązała się z zakupem całkiem nowego rozwiązania (zwłaszcza gdy miała 8,16 czy 32 ‘wewnętrzne’ – nie można było dokupić kolejnego np 9. czy 33. numeru).

Jakiekolwiek statystyki czy raporty ograniczały się do bilingu operatora telefonicznego, a integracja z kalendarzem polegała na wyposażeniu w długopis i zeszyt sekretarki.

Nowe możliwości PBX w chmurze

Chmurowy PBX jako usługa pozwala na więcej. Twoi współpracownicy nie są uwiązani do biurek miedzianym drutem, mogą rozmawiać z tradycyjnie wyglądających aparatów biurkowych, aplikacji na PC/Mac czy aplikacji na smartfony.

Kalendarz powiązany z CRM sam zadzwoni i zorganizuje konferencję. Przypomni o ważnym spotkaniu, przekieruje rozmowę klienta do jego handlowca albo poinformuje, iż osoba dzwoniąca jest w kolejce do serwisu.

Wyobraź sobie, że w trakcie telekonferencji możesz skorzystać z kamery wbudowaniej w laptopa. Widzisz uczestników, a oni mogą zobaczyć Twoją prezentację. Możesz sam zmienić operatora telekomunikacyjnego – nie doprowadzając do biura ani jednego centymetra kabla czy światłowodu czy nie instalując bramek. Możesz też zamówić dodatkowe numery z innego miasta, czy też obsługiwać klientów z innego kraju podając im lokalne numery telefonów.

A to wszystko ‘w chmurze’ czyli bez utrzymywania dedykowanego sprzętu (serwerów), bez ukrytych kosztów serwisu, opłat itp.

Oszczędność rozwiązania chmurowego

Cena PBX w chmurze oferowana przez Cludo jest porównywalna z 1/100 ceny zakupu i uruchomienia podstawowego PBX wiodących dostawców telekomunikacyjnych. Co więcej, można ją dowolnie testować, samodzielnie konfigurować, można też dowolnie rozbudować jej funkcjonalność w oparciu o wsparcie inżynierów Cludo.

Sprawdź nasze możliwości! sales@cludo.pl oraz 22 122 30 30